Pitbull – Climate Change

Pitbull – Climate Change

RECENZE | Novinky: Pitbull na Climate Change vzkazuje: vykašlete se na světové problémy a pojďte raději pařit!

Pitbull vydává další apolitické album, nazvané podle velmi žhavého politického tématu. Ve své hédonistické jízdě, nazvané Climate Change, si ale neodpustí menší kopnutí do politiků. Objevuje se zde slavný kytarista, bubeník pop punkové kapely i syn krále reggae.

Pitbulla asi každá zná a není ho třeba nějak dlouze představovat. Je to takový ten šéfík v saku z hudebních videoklipů, co se obklopuje drahými věcmi (hlavně drahými štětkami), a co vždycky něco nesmyslného drmolí, když přestane nějaká zpěvačka (nebo Enrique Iglesias) zpívat a je potřeba píseň vyplnit něčím, co není instrumentální sólo. Je to vlastně taková mladší kubánská verze Daniela Nekonečněho. Akorát že se teda velmi podstatně liší od českého “Krále Rozkoše” v tom, že “Mr. Worldwide” má jednak čuch na lidi, se kterými spolupracovat, má skvělé producenty a fanoušky se snaží bavit ne tak ujetým způsobem. Svůj základ a účel ale má hudba Pitbulla a Daniela Nekonečného v podstatě stejný – jde o to odtrhnout lidi od běžného světa a přenést je do lepších a bezstarostnějších míst.

Po Dale vydaném v roce 2015, vydává Pitbull album s názvem Climate Change. Ale nebojte, svět je ještě v pořádku, Pitbull se nás nevydává varovat před důsledky klimatických změn a jejich možném dopadu na hydrologický režim a ekosystémy. A kdyby byl někdo na pochybách, Pitbull ty pochyby rozptýlí se svým “Rrrrrrrrrr”. Když nad tím tak přemýšlím, nenechal se ten Pitbull vážně inspirovat u Daniela Nekonečného, když chytil někdy v raných letech nového století omylem na satelitu vysílání Go – Go šou TV Nova?

Foto rappera Pitbulla
Tááákovej hodnéééj Pitbull. A nekoušeee!

Když ponecháme humor stranou, Pitbull pojmenovává své alba po největších problémech tohoto světa už tradičně – Globalization (2014), Global Warming (2012). Důvod je zcela prostý a souvisí s textem výše. Chce prostě abychom zapomněli na problémy tohoto světa a nechali se unášet rytmy, euforií a chytlavými refrény. Nemůžeme od Pitbulla čekat, že by se na novém albu spojil s Thomem Yorkem z Radiohead a začali spolu spolupracovat na konceptuálním albu, o temných zákoutích lidské duše a jejich vlivu na současnou společnost. Je to šílená odpočinková jízda, ze které jsou cítit litry lepšího alkoholu a drahé parfémy volných prsatých slečen.

Výplach mozku šílenou jízdou

Foto lidského mozku
Tohle je lidský mozek, k poslechu tohoto alba ho příliš potřebovat nebudete…

Climate Change je podle očekávání výplach mozku, u kterého se nevyplatí přemýšlet. Cílem alba bylo samozřejmě naservírovat hlavně co nejvíce hitů, pro pomalu blížící se léto. A to se asi povedlo skvěle. Příliš vaty tady není, snad každá píseň by mohla z fleku přejít do vysílacích rotací rádií zaměřujících se na moderní mainstream. Ty písně sice budou znít stejně tuctově jako ostatní písně – Pitbullovy písně rozhodně nebudou ničím vybočovat od zbytku toho výplachového materiálu, co nám hraje na různých českých stanicích, co začínají na E nebo K. O to Pitbullovi, ale stejně nešlo.

V následujících měsících budou některé písně z Climate Change na těchto českých rádiích rotovat jako o život. Takže chytlavému refrénu Jennifer Lopez ze “Sexy Body”, převzatého od “I Would Like” od švédské Zary Larsson, která to zase převzala od jamajské DJky Sashi, se nevyhne ani sebevětší hipster. Jestli tady je nějaký důvod slyšet album i pro lidi s lepším hudebním vkusem, tak je to hlavně ten, že se několika písním stejně nevyhnete. Pokud teda nebydlíte v atomovém krytě.

Pitbull & co.

Protože je Pitbull, co se týče rappování, čím dál tím větší nýmand, a album by samotný utáhl jen stěží, objevuje se zde podle očekávání spousta hostů. Jsou tady tradiční Pitbullovi kamarádky a kamarádi – Jennifer Lopez a Enrique Iglesias. Hosté kteří se s Pitbullem hledali, až se našli – Robin Thicke a Flo Rida. A pak také hosté, kteří jsou příjemný překvapením – Joe Perry (kytarista Aerosmith), Travis Baker (bubeník Blink-128) nebo syn Boba Marleyho, Stephen.

Hosté jsou vůbec dost často zajímavější než samotný Pitbull. Někdy jde doopravdy jen o to přetrpět Pitbullovo rappování a čekat na to, až se konečně objeví nějaká jiná hvězda. Když ale slyší člověk v jedné písni Pitbulla, Thickeho, Travise Bakera a Perryho; je to kupodivu skvělý pocit. Prostě píseň “Bad Man”, rok 2017, kdy si můžeme říct, že si na téhle planetě žijeme jako prasata v žitě, protože se nám spojil něco jako rapper, s něco jako zpěvákem, s bubeníkem z něco jako punkové kapely, s kytaristou z něco jako rockové kapely. Ve skutečnosti ale právě tenhle přístup je chybný.

Album se přímo vysmívá všem nudným pozérům a pokrytcům, co poslouchají v zásadě jen nezávislé obskurní kapely. Pokud odhodíte alespoň trochu ze svého pozérství, Climate Change vás vezme na skvělou jízdou, ve které se spojuje nemožné, nálepky se odlepují a předsudky odhazují. Už úvodní “We Are Strong”, zpívaná Kieszou, s převzatým nápadem z “Love is a Battlefield” od Pat Benatar, je naprosto skvělým prototypem mega popové pecky jako Brno.  Pitbull sopuští:

“Presidential debates unreliable Politicians want to politic and politrick”

A vám vrtá hlavou, jestli v něčem nemá Pitbull přece jenom pravdu. Jestli vykašlat se na poliické problémy a vydat se na hédonickou, sebezničující jízdu, není to co v určitém úhlu pohledu dává smysl.

Jakoby PItbull autoritám vzkazoval: “Tak kdo je tady hlupák a podvodník, lidi se chtějí jen bavit.”

Již zmíněná “Bad Man” a “Freedom” s právy pro Rolling Stoní dvojici Jagger / Richards, kvůli převzaté části z písně Stonů “I’m Free”, je vstupenka do světa nekonečné zábavy. Jako když si ve filmu Frajeři ve Vegas (Last Vegas) důchodci odskočí na pár dnů za zakázanou zábavou do nikdy nespícího centra neřesti. Jen tady místo De Nira a Freemana účinkují Jagger s Perrym a společnost jim nedělají LMFAO, ale Pitbull, Iglesias, Thicke a ostatní mladí draci. Je to prostě jako sledovat bláznivou letní komedii s pořádně nabouchaným hvězdným obsazením.

“Messin’ Around” s Iglesiasem zase obsahuje části z “Take it On the Run” od amerických rockových klasiků REO Speedwagon.

Na závěr jen menší ukázka Pitbullova rapperského “umění”:

“S for the sex
E for the e in
X, forget about your ex
Y, ’cause baby, I’m up next
B for the best
O for the one
D ’cause I’m down
Y, yolo, done”

No, k tomu asi není třeba něco dodávat…

Pitbull – Climate Change

Vydáno: 17. březen 2017
Délka: 44:17
Žánr: Pop, Party rap, Dance-Pop, Rap
Rozhodně musíte slyšet: Pokud budete potřebovat vypnout1. We Are Strong (feat. Kiesza), 2. Bad Man (feat. Robin Thicke, Joe Perry and Travis Barker), 5. Better on Me, 8. Options (feat. Stephen Marley)