Little Big Town přišli s další dávkou uklidňujícího a inteligentního country. jejich Nightfall sice nedosahuje jejich nejvyšších možností, ale pořád je příjemným poslechem. Bombay Motorcycle Club přichází po pěti letech s dalším kreativním a vynalézavým hudebním materiálem. The Wood Brothers poté s přirozeně znějícím albem založeným na kombinaci rocku a americké folkové hudby.

Little Big Town – Nightfall

Vydavatelství: Capitol
Žánr: Country, Moderní country, Pop-Country, Alternativní Country

Minulé album alabamské country kapely Little Big Town The Breaker, na které jsme psali recenzi, bylo výborným hudebním manifestem moderního country, kdy se kapele podařilo vyrovnat ten typický country kýč s moderní produkcí alba a některými překvapivými nástroji. Little Big Town vůbec tvoří už dlouho protipól kapel jako Rascal Flatts, které jsou naopak svým americkým country kýčem proslulí a zrovna dvakrát se ani za něj nestydí, pokud jim přináší úspěch.

Skupina, která připomíná country verzi legendární čtveřice ABBA je ale známá svými kvalitními výtvory už z dřívějška a kritiky byla chválena alba The Road to Here (2005), The Reason Why (2010) i Tornado (2012), vrchol Little Big Town však přišel s albem z roku 2014 Pain Killer, kde se také nachází jejich asi nejúspěšnější a pro country komunitu kontroverzní hit “Girl Crush”, který pronikl i do popové hudby, když jej přezpívali velké hvězdy jako Kelly Clarkson, Harry Styles nebo ve společném duetu Adam Lambert a Leona Lewis.

I Nightfall je povedeným a pohodovým albem Little Big Town, které se hezky poslouchá. Je pravda, že po melodické stránce trochu ztrácí a není natolik povedené jako album minulé, ale Little Big Town potvrdili, že umí dělat country lépe než většina. Ať už je to tenkou vrstvou diska potažená uvolňující úvodní pecka, jemná a svěží píseň “Bluebird” nebo o poznání dramatičtější “Sugar Coat”, skupina připomíná skvělé časy Fleetwood Mac.

Jakmile Little Big Town potřebují jemnou náladu něčím proředit a přidat něco pro chlapy a drsnější duše (“Wine, Beer, Whiskey” a “Over Drinking”), už nezní tak přesvědčivě a začínají znít estrádně, nicméně Nightfall je pořád dobré a pohodové album pro klidné rána i večery.

Bombay Bicycle Club – Everything Else Has Gone Wrong

Vydavatelství: Mmm… Records
Žánr: Indie Rock, Indie electronic, Indie Pop, Indie Folk

Indie skupina Bombay Bicycle Club se vrátila po třech letech pauzy, kdy si členové chtěli dát pauzu a raději se věnovat svým sólovým projektům sólovým projektům. Jejich páté studiové album Everything Else Has Gone Wrong vychází přitom po pěti letech od alba So Long, See You Tomorrow.

Bombay Bicycle Club se vrátili v dobré formě a dali nám další porci barevné a hravé hudby. Lepší momenty přitom přijdou (což se nestává u alb zase tak často) až v jeho druhé polovině. Zaujme “I Worry About You” se vzdechy ve sloce a pohodovou atmosférou.

Atmosférická a pomalá “Racing Stripes” potvrzuje, jak jsou Bombay Bicycle Club dobří v závěrečných písních. Nejlepší písní alba je asi předposlední, sladce melancholická “Let You Go” s krásnými elektronickými syntezátory, kdy jeden pomalu pluje a druhý jakoby vyjadřoval míhající se světla nočního města při uplakané noci.

Ano, Bombay Bicycle Club nepřivedli tak dobré momenty, jakými byly v minulosti například písně “Still”, “So Long, See You Tomorrow” nebo “Swansea” a někdo možná očekával, že se po návratu ukážou s materiálem, který vystřelí posluchači mozek z hlav, je to ale pořád album skvělé a kreativní hudby.

The Wood Brothers – Kingdom in My Mind

Vydavatelství: Honey Jar Records
Žánry: Country, Blues Rock, Americana

Poctivé country album americké skupiny The Wood Brothers s příměsí blues rocku a americké folkové a tradiční hudby. “Alabaster” odstartuje osmé studiové album Wood Brothers Kingdom v My Mind pomalým, tikavým rytmem a je odrazem toho, jak album vznikalo jammováním ve studiu.

Kapela podle svých slov nevstoupila do studia s úmyslem nahrát nové album, ale byla nakonec spokojeny s  výsledky jejich demo nahrávek, že bratři Chris a Oliver Woodovi album zveřejnili v této podobě. Počínaje sbírkou rustikálních nahrávek má Kingdom in My Mind atmosféru americké nostalgie časů 30. let, která je útulná, domácká a pohodová.

…je moc hezké zase po dlouhé době slyšet album s lidským elementem.

Na svém osmém albu dokázali The Wood Brothers své dovednosti a talent, který spolu s talentem na skládání písní učiní z Kingdom in My Mind solidné album. Neznamená to, že by písně byly dvakrát zapamatovatelné, což je škoda, protože si mnoho z nich nemůžete zapamatovat ani po opakovaném poslouchání (čest chytlavějším výjimkám jako “Jitterburg Love”).

Přitažlivost alba je alba, na kterém Wood Brothers nabízejí mix vlastní verze ve svých žánrech uznávaných kapel jako The Band a The Allmans, Allman Brothers, kdy slyšíme sem tam hřejivé, nostalgické kytary, občas ale rušnější rytmy kytar i bicích, kterým album více okoření. je ale právě v tom, jaké dokázali vytvořit album příjemné na poslech. Vše na albu zní velice přirozeně a vyváženě a je moc hezké zase po dlouhé době slyšet album s lidským elementem.