V USA snad nebyla nikdy větší používanost Twitteru než nyní za doby, kdy se ještě stále každý snaží co nejméně vycházet z domu. Vznikají z toho pak vtipné žabomyší internetové války. Na jednu takovou si teď zadělal velký fastfoodový řetězec Burger King. Správce jeho oficiálního účtu totiž odpověděl vtipem ohledně písní Taylor Swift.
Nejmenovaný twitterový účet se zeptal Burger Kingu jaká je jeho oblíbená píseň od Taylor Swift. Nechme teď stranou, proč se na tohle někdo ptá řetězce fast foodů, jejich odpověď ale stála za to. Burger King totiž odpověděl: “Ta o jejím ex”.
To je poměrně starý vtip, který na internetu koluje snad už někdy od roku 2012, fakt, že jej použila velká společnost s miliardovými obraty, jej činí unikátním.
Slovo padlo a twitterová válka mohla začít
Protože kultura Twitteru někdy připomíná pořad Michaely Jílkové Máte slovo, akorát v internetovém provedení, rozběhla se okamžitá názorová válka. Společnost Burger King začala být obviňována ze sexismu a pár fanoušků Taylor Swift začala hrozit bojkotem řetězce. Dokonce byl vytvořen hashtag #BurgerKingIsOverParty, který použili tisícovky uživatelů a dostal se do trendů Twitteru.
Dokonce i samotná Taylor Swift má na novém albu písničku pro tento spor:
“Po téhle kontroverzi Burger Kingem jsem začala mít chuť na McDonald.” psala jedna z fanynek. “Já měla McDonald na oběd. BK to zmrvil. Hahaha,” odepsala jí další. Některé fanynky však byly ještě ostřejší, vzaly to vážně a dokonce obvinili Burger King ze sexismu. Někteří to vzali ještě vážněji a upozornili na aktuální kauzu zabitého černošského občana policistou: „Jsou tu černoši, kteří umírají kvůli bílým rasistickým policistům a místo toho, aby vzrůstalo povědomí a hovořili se o tom, tak se snažíte zrušit Burger King … neuvěřitelné.“
V kanceláři marketingového týmu Burger Kingu však ze všeho zřejmě měli jenom velkou legraci, protože na to, co se rozjelo reagoval oficiální účet řetězce takto: „Pojďme to setřást (”Let’s shake it off”) a oslavme #BurgerKingIsOverParty s nabídkou šejku za 3 $ a hranolkami”.
Holt v marketingu často funguje pravidlo podobné jako v umění. Jakákoliv reakce je lepší než žádná.
Jeden z tisíců naštvaných tweetů s hashtagem #BurgerKingIsOver:
BURGER KING NEEDS TO STREAM YNTCD FOR THEIR SEXIST REMARK #BurgerKingIsOverParty #LoverStreamingPartyIndia pic.twitter.com/Zmj18P5TO8
— Hana (@MissAmericHANA) May 27, 2020