Thundercat – Drunk

Thundercat – Drunk

Album Drunk Thundercata je album plné střízlivé opilosti, zasmušilé legrace a smysluplných nesmyslů

Držitel Grammy, americký bassový kytarista a zpěvák Thundercat (vlastním jménem Stephen Brunert) 5. dubna dorazí do pražského Lucerna Music Baru, aby představil svou třetí desku Drunk. Jaké album je? Je to šílené, multižánrové, tragikomické dobrodružství nepoučitelného alkoholika. Album je postaveno na vymakaných basových vyhrávkách; pološilených, ale jemných vokálech a hlavně na bezmezné improvizaci.

Thundercat spolupracoval už s tolika různými umělci. Výrazným způsobem ovlivnil uznávané album To Pimp a Butterfly Kendricka Lamara. Hrál ale taky na basu v crossoverové, metalovo-hardcore-punkové kapele Suicidal Tendencies, ve které byl jedním z předchozích basáků i Robert Trujillo – dnešní basák Metallicy. To jen dokazuje, že Thundercat se nebojí přešlapovat mezi žánry, jak se mu zamane. Jeho novém album Drunk se nese hlavně v jazzovém a funkovém stylu. Jazz nabídl Thundercatovi vyjadřovací volnost, funk zase hravost. Primárním žánrem je ale R&B, které celou změť improvizací zaobalí dohromady, aby držela alespoň na pevných nitkách. Punkové vlivy však nitky zase rozhýbou.

Thundercat (foto)
Basista a zpěvák Thundercat – vlastním jménem Stephen Bruner

Drunk představuje jakési zvláštní rozpoložení duše, které je zmatené, smutné ale zároveň veselé. Přesně takové, jaká je duše alkoholika ve středním stádiu. Všechny skladby zní, jakoby by byly skládány s rudýma očima po těžké pařbě. “Captain Stupido” společně s první “Rabbot Ho” se drží tématu ztracené peněženky v klubu. Nejvíce člověku zůstane v paměti verš: “Comb your beard, brush your teeth … beat your meat, go to sleep”. V “Bus in These Streets” zase řeší ztrátu mobilního telefonu a závislost na moderních technologiích:

“From the minute I wake up I’m staring at the screen
Watching the world go insane

Thank God for technology ‘cause where would we be if we couldn’t tweet our thoughts?”

Texty jsou občas vážné, jindy zase naprostá taškařice, jako třeba “A Fan’s Mail (Tron Song Suite II)”, která je o tom, jak to musí být fajn být kočkou. “I wish I had nine lives / I bet it feels real nice… Cool to be a cat / Meow, meow, meow, meow”.

Na “The Turn Down” se objeví Pharrell a přemýšlí proč “everything we do is a weak”. Tím to ale nekončí. Na albu se objevují také američtí písničkáři ze staré školy Kenny Loggins a Michael McDonald (devátá “Show You The Way”). Potom taky rappeři Wiz Khalifa (“Drink Dat”) a jak jinak Kendrick Lamar (“Walk On By”), který zřejmě pokračuje v trendu z minulého roku, kdy spolupracoval skoro na každém druhém albu z našeho výběru 10 nejlepších alb roku 2016.

Drunk je prostě fajn album, které rozhodně nenudí. Je zde spousta zajímavých hostů, spousta žánrových vlivů a spousta originálních textových nápadů. Album stejně jako žánry, střídá nálady. Je místy bláznivé a místy zase přemýšlivé. Je na jednu stranu smutně zmatené, na stranu druhou, si Thundercat ze své zmatenosti příliš hlavu nedělá.

Recenze (novinky): Thundercat – Drunk

Vydáno: 24. únor 2017
Délka: 51:24