Neočekávaná spolupráce se zrodila na americké hudební scéně, když původem aljašská kapela Portugal. The Man spojila své síly s hudebním komikem „Weirdem Alem“ Yankovicem. Jejich song se jmenuje „Who’s Gonna Stop Me“ byl vydán v den oslavy amerického významného dne původních obyvatel (Indigenous People Day).

Vedle skladby vyšlo také doprovodné video, které režírovali Aaron Brown (Suck it and See Arctic Monkeys, West Coast Lana Del Ray) a Josué Rivas a produkovalo jej producentské duo Wieden + Kennedy. Video začíná u ohně u kterého si postupně sedá celá kapela a mezitím se nám zobrazují různí umělci, kteří jsou potomky původního obyvatelstva USA.

Weird Al a Portugal. the Man se obdivují navzájem, možná by to ale nedali dohromady nebýt pandemie

„Pro video písně ‘Who’s Gonna Stop Me’ jsme vytvořili spolupráci mezi umělci, jenž jsou potomky původních obyvatel, přáteli, umělci z branže. S Weird Al Yankovicem a domorodými organizacemi jsme se dali dohromady, abychom prozkoumali možnosti spolupráce v této nové době,“ řekli o tomto zajímavém projektu členové Portugal. The Man.

”Pro nás byl ‘Weird Al’ Yankovic vždy zábavnou postavou, která překonává hranice.” Jeho práce nás nutí dělat věci, které bereme vážně, brát méně vážně. Například to, co je super nebo co je trendy. ‘Weird Al’ Yankovic byl inspirací pro Portugal. The Man od našeho vzniku až dosud,“ vydali Portugal. The Man v prohlášení

„Jamoval jsem s nimi na festivalu Bonnaroo, remixoval jsem dvě jejich písně a teď s nimi spolupracují a zpívám na písni ‘Who´s Gonna Stop Me’. Portugal. The Man nejsou jen moji přátelé, ale jsou jednou z mých nejoblíbenějších kapel na světě a jsem nadšený, že budu uveden na jejich novém singlu,“ prohlásil zase naopak Yankovic o aljašské kapele.

Původně alternativní rockové kapele Portugal. The Man se na jejich posledním albu Woodstock v roce 2017 podařila přeměna z uznávané kapela alternativní scény na populární kapelu středního proudu, když sklidila obrovský úspěch s funk-popovou písni “Feel it Still”.

Poslechněte si píseň níže:

Autor: Dominik Müller, Patrik Müller
Foto: Kristine Slipson

ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE

Komentář