Vracejí se blues-rockoví mistři Black Keys a to s povedeným coverem, který oživuje polozapomenuté bluesové legendy. St. Vincent se vrací s retro zvukem i retro imagí a stejně jako Hannah Reid z London Grammar přemítá o tom, jak se nakládá v hudbením průmyslu se ženami. A když začneme Black Keys, připojíme i další oblíbené rockové dvojice: Royal Blood a jejich alternativní příbuzné z Kanady Death From Above 1979.
Black Keys – Crawling Kingsnake
Tento týden jako by byl zasvěcen rockovým dvojicím. Skvělý cover si přichystala ta v současnosti pořád největší z nich – ohijská kapela The Black Keys. Cover je zároveň prvním singlem z připravovaného alba Delta Kream.
K video pro píseň stojí zmínit, že bylo natáčeno v Blue Front Café v Mississippi. To je v Americe nejstarší, tzv. „juke joint“, tedy tradiční jižanská americká hospoda, kde se pije, hrají hazardní hry, ale i hraje nahlas hudba a tancuje.
Delta Kream je jejich desáté studiové album a bylo nahráno za pouho pouhých 10 hodin ve vlastním studiu Nashville Easy Eye Sound Dana Auerbacha!
Mezi další písně na cover albu budou patřit R. L. Burnsidova píseň “Poor Boy” a “Long Way from Home” nebo “Do the Romp” Junior Kimbrougha, kterou původně zahrnovali pro své debutové album The Big Come Up z roku 2002, ale nakonec si to rozmysleli. „Bylo nám ctí hrát po boku Kennyho Browna a Erica Deatona, kteří jsou přímým spojením s R.L. Burnsideem a Juniorem Kimbroughem,“ řekl Dan o vzniku písně. „Toto je Mississippský kopcovitý zvuk, který jsme si nejprve s Patem (Patrick Carne, bubeník Black Keys, pozn. red.) spojili.“
Jejich debutové album a jejich aktuální album zdaleka nejsou pro The Black Keys ‘jediným počinem, kdy se odvolávají na staré legendy blues. Předtím nahráli EP Junior Kimbrough s názvem Chulahoma: The Songs of Junior Kimbrough, které obsahovalo rovněž Burnsideovo „Busted“.
St. Vincent – The Melting of the Sun
„The Melting of the Sun“ je druhý singl z připravovaného alba St. Vincent Daddy’s Home. Mlhavá, psychedelická píseň představuje hlas Annie Clarke v efekty zastřeném stylu. Píseň se do značné míry zaměřuje na kytaru a zpěv a analogovými syntezátory a dost klade důraz na experimentální přístup. Jedná se o velkou změnou oproti minulému elektronickému albu Masseduction.
Píseň představuje také vokalistky Lynne Fiddmont-Lindsey a Kenya Hathaway, což společně se zvláštní produkcí písně připomíná písně v období před digitálním i stereo zvukem.
Stejně tak i video je dost retro a obdobně jako první singl „Pay Your Way in Pain“ – první singl z „Daddy’s Home“ – je uváděno ve formátu 4:3, tedy hlavním obrazovým formátem až do raných let nového století, kdy se širokoúhlé televize pomalu stávaly běžnými. Na rozdíl od videa „Pay Your Way in Pain“ je „The Melting of the Sun“ však do značné míry kresleným animovaným videem se živými akčními záběry, které jsou překryty různými scénami videa.
Živé akční záběry jsou vykresleny na poloviční snímkovou frekvenci zbytku videa, což se projevuje velmi ranou nelineární úpravou videa. Scény ve videu se do značné míry shodují s texty, které obsahují několik odkazů na severoamerické ikony popkultury 20. století a závislosti a tragédie, které zažily. St. Vincent pro Rolling Stone prozradila, že je píseň věnována ženám v hudbením prostředí, které „přežily v prostředí, které jim bylo… nepřátelské“.
London Grammar – How Does It Feel
I Hannah Reid z London Grammar si vybrala pro novou píseň London Grammar podobné téma. Hannah Reid objevila brzy v kariéře London Grammar, že být na očích veřejností není úplně snadné. Přibližně v době debutu tria v roce 2013 If You Wait se ocitla uprostřed bouřky na sociálních sítích, když oficiální účet BBC Radio 1 na Twitteru zveřejnil příspěvek, ve kterém bylo napsáno: „Všichni si myslíme, že dívka z @londongrammar je sexy. Pokud s tím souhlasíte, dejte nám vědět.“
Právě současné třetí album California Soil se má k těmto záležitost vracet a být jakousi pomstou Hannah Reid vůči těmto mikro agresím, kterým byla vystavena. Zejména titulní skladba líčí její zkušenosti ženy zapletené do ne vždy úplně čisté hry slávy a Lord It a Feeling dokumentuje její toxický vztah s bývalým přítelem a pokračuje tak ve změně tématů textů London Grammar, které se staly velice osobní.
Royal Blood – Boilermaker
Po vydání druhého alba Royal Blood How Did We Get So Dark? v roce 2017 se anglické rockové duo složené ze zpěváka a basisty Mika Kerra a bubeníka Bena Thatchera obávalo, že jejich třetí album zkazí. „Byli jsme vyděšení, když jsme udělali druhou nahrávku,“ uvedl Mike Kerr z Royal Blood v nedávném rozhovoru s moderátorem Zane Lowem pro Apple Music 1. Kerr připouští, že během produkce tohoto alba se jeho duševní stav “zhoršoval” a nebyl v dobrém rozpoložení.
„Myslím, že jsme byli vyděšení z druhého alba,“ přiznal. „U toho prvního nám to šlo tak dobře, že jsme měli opravdový strach, že lidi zklameme. Dělat umění ze strachu ale není nikdy dobré. “ Když se duo trochu jinak mentálně nastavilo a začalo pracovat na třetím albu Typhoons, měli z toho všeho však daleko lepší pocit. „Vyrábět tohle album bylo úplně jiné,” řekl Kerr.
„Cítím se tak svěží a jsem mnohem šťastnější.“ Myslím, že jedna věc, kterou jsem našel, je spíše opravdová důvěra než jakákoli důvěra, která je jakkoli vytvořena. Teď opravdu důvěřuji svému vlastnímu názoru.“ Součástí posílení důvěry bylo angažování zpěváka zkušeného rockera, zpěváka a kytaristy Queens of the Stone Age Joshe Hommeho, jako producenta. „Vedl naši loď správným směrem,“ řekl Kerr, který byl původně jen svědkem Hommeho produkčních dovedností, když společně pracovali na albu Vols. 11 & 12 Hommeho superkapely Desert Sessions.
Death From Above 1979 – Mean Streets
Na Mean Streets si Death From Above 1979 vytahují známého italsko-amerického herce. „Viděl jsem, jak je Robert De Niro v televizi kvůli něčemu rozrušený,“ vysvětluje bubeník a zpěvák Sebastien Grainger, jak k tomu došlo. Někdy, když lidé deklarují tato obrovská prohlášení, zajímá vás, co zakrývají. Jsem si jistý, že Robert De Niro je skvělý člověk; je to skvělý herec a natočil několik neuvěřitelných filmů, ale není svatý a ve svém životě udělá nějaké ošklivé věci. Takže zaujmout spravedlivý postoj, to je v pořádku, ale vypadá to, že se proti něčemu bráníte. Odkud ten hněv přichází?“ vysvětlili Death From Above 1979 trochu tajemně svou další píseň z nového alba Is 4 Lovers.
Teenage Fanclub – In Our Dreams
Již v listopadu skotští Teenage Fanclub ohlásil nové album s názvem Endless Arcade. Postupně jsme z něj slyšeli již několik skladeb, například „Home“, „I’m More Inclined“ a „The Sun Won’t Shine On Me“. A k tomu ještě singl již z roku 2019 “Everything Is Falling Apart“ bude na novém albu Endless Arcade také. Album konečně dorazí na konci tohoto měsíce a do té doby je skupina zpět s ještě jednou ukázkou.
Nejnovější píseň Teenage Fanclub se jmenuje “In Our Dreams“. „Pro přeformulování aforismu, který nejznámějším způsobem používal John Lennon, je existence, co se děje, zatímco lidská rasa je zaneprázdněna vytvářením dalších plánů,“ uvedl Raymond McGinley ve svém prohlášení. „Tato píseň je trochu o tom, ale stejně jako všechny naše písně, je píšeme intuitivně a přemýšlíme jen o tom, co o nich řekneme později,“ přiznal McGinley. Hudebně „In Our Dreams“ zapadá přímo k jejím předchůdcům – klidná, soft-rocková, ale svěží skladba, se kterou Teenage Fanclub nabízí možná o něco moudřejší a zkušenější pohled na život než dříve.
Sharon Van Etten, Fiona Apple – Love More
A na konec dva parádní společné covery původních autorů a nových interpretů a více než potěšující spojení mladších hudebníků s těmi zkušenějšími. Nejprve Fiona Apple a Sharon Van Etten na písni té druhé z nich “Love More”.
Paul McCartney – Seize The Day feat. Phoebe Bridgers
Phoebe Bridgers a Sir Paul McCartney v předělávce jeho nové písně “Seize the Day” vydané před Vánoci 2020.
Sledujte náš Spotify profil:
Love More v originále je nebesky krásná… Love More od Fiony je…beyond words.