Nové písně, které byly vydány v uplynulých dnech provází spousta nostalgie a navracení se zpět do 70. a 80. let. Není divu, že se lidé v těžkých časech obrací k minulosti, která může díky vzpomínkovému optimismu obsahovat pouze to, co si z ní vybereme a může tím být utišující.

Tenhle přístup zvolila St. Vincent, i Sharon Van Etten v duetu s Angel Olsen. Jelikož je ale před námi minimálně na léto vidina společenského rozvolnění, nachází se mezi písněmi rovněž vyhlídky pro lepší časy. Jako třeba staří známí Green Day, kteří měli před pandemií přijet do České republiky.

Death from Above 1979 – Free Animal

Nové album kanadského rockového dua nabízí několik skvělých písní, ale jednoznačně z něj vyčnívá zběsilá a odvázaná píseň “Free Animal”, která se zdá být tak nějak perfektní soundtrackem pro letošní léto uvolněných sociálních poměrů po měsících, kdy velká část hospodářsky rozvinutého světa strávila měsíce v poměrech se zavřenou prakticky jakoukoliv veřejnou zábavou. V parafrázi amerického komika Toma Dillona, který o následujícím létu mluvil ve svém podcastu: Je na čase vypnout Twitter. Tohle léto nebude o Trumpovi a Bidenovi nebo Palestině a Izraeli. Bude to léto bez názorů. Jedna dlouhá jízda plná šílených věcí. A tohle je perfektní soundtrack.

St. Vincent – Down

Na ostrově St. Vincent vybuchl před několika týdny vulkán La Soufrière. Prakticky přesně v době, kdy newyorská zpěvačka Annie Clarke, která si za své umělecké jméno zvolila právě název ostrova v karibském moři vydává nov album Daddy’s Home. Ač je album stejně jako minulé album MASSEDUCTION produkováno producentem, kytaristou a zpěvákem Bleachers Jackem Antonoffem, zatímco minulé album MASSEDUCTION bylo elektronické, taneční a částečně i popové, nové album Daddy’s Home se drží jejího původního přístupu s experimentováním na úrovni rockových nástrojů

“Down” je další směsicí sedmdesátkové hudby a produkčních přístupů se současnými prvky, kdy St. Vincent prokládá ostrý funkový groove vrstvami syntezátorů a kytar, zatímco refrén je plný bohatých doprovodných harmonií. Ve stejném retro duchu se nesou i všechny promo vizuální materiály k písni včetně nového videoklipu.

Sharon Van Etten & Angel Olsen – Like I Used To

Sharon Van Etten a Angel Olsen jsou zvyklé, že je někdo srovnává s nimi, a nevadí jim to. Ve skutečnosti to obě z nich považují za nejvyšší formu komplimentu. Na svém novém singlu “Like I Used To” spojily hudebnice své hlasové schopnosti a skladatelské umění a nahrály píseň, ze které čiší nostalgie. I tato píseň připomíná 70. léta. Společný singl Sharon Van Etten a Angel Olsen se produkoval zkušený a vyhledávaný producent John Congleton. Ten navíc v minulosti spolupracoval jak s Etten, tak s Olsen, takže spolupráce byla zřejmě velice logická. Ve čtvrtek k písni vyšel videoklip režírovaný Kimberly Stuckwisch a natáčený v okolí Los Angeles a Joshua Tree v Kalifornii.

„Hudbu Angel Olsen miluji už dlouho,“ napsala Sharon Van Etten na Twitteru. „Posílala mi inspiraci a podporu v mých vzestupech i pádech na cestě. Nikdy jsem si nemyslela, že seberu odvahu poslat jí nedokončenou píseň a požádat ji, aby se mnou nazpívala duet, a je to tady… Děkuji ti, @AngelOlsen, že jsi mě vyzvala k blafování, pozvedla mě a udělala tuhle píseň lepší, než kdy mohla být. Doufám, že si všichni užijete tuhle spolupráci, která trvala rok. Jsem moc ráda, že se o ni s vámi můžu podělit. Xo“

Ryan Adams – Big Colors

Fanoušci Ryana Adamse se mohou těšit z vydání dlouho avizovaného alba Big Colors. To bylo již dlouho odkládáni, když jehož vydání bylo původně stanoveno již na rok 2019. Jedná se o druhé album z Adamsovy trilogie, kterou uzavírá dvojalbum s názvem Chris. Big Colors vyjde digitálně v pátek 11. června.

Big Colors vzniklo jako soundtrack k filmu z 80. let, který nikdy neexistoval,“ říká Adams. „Wednesdays byla studie úpadku a morálky; Big Colors má působit jako snění. New York, kde toto album vzniklo, mě vždycky pohání do nových, nečekaných tvůrčích prostorů a toto album se mi přihodilo, spíš než že bych to mohl říct, že se mi přihodilo.“

Adams, který je chválen jako jeden z nejtalentovanějších rockových skladatelů své generace, byl sedmkrát nominován na Grammy a produkoval alba a písně velkých jmen jako Willie Nelson, Jesse Malin nebo Jenny Lewis, a spolupracoval s kapelami jako Weezer, Fall Out Boy, America a dalšíími.

Green Day – Pollyanna

Poté, co Green Day o víkendu upozornili na připravovanou novou hudbu, se právě podělili o překvapivý nový singl “Pollyanna“.

„Lepší časy jsou na obzoru, a abychom to oslavili, právě jsme vypustili zbrusu novou píseň,“ říká kapela o pozitivní nové skladbě. „Jděte si poslechnout Pollyannu, která je teď všude k dispozici. Nemůžeme se dočkat Hella Mega Tour!“

Nebýt pandemie, Green Day by jako velké trio headlinerů spolu s Fall Out Boy a Weezer vystoupili na Rock for People 2020. Po zrušení turné se frontman kapely Billie Joe Armstrong věnoval kromě přípravy nového alba green Day, nahráváním různých starších, především rockových písní (např. “Manic Mondays” Prince nebo “Gimme Some Thruth” Johna Lennona. Ty pak byly vydány v rámci alba No Fun Mondays.

TIP: Pond – America’s Cup

Australská indie rocková kapela Pond oznámila vydání svého devátého studiového alba s příznačným názvem 9 a podělili se o nový singl “America’s Cup”.

Bude to první album Pond, které nebude produkovaz Kevin Parker z Tame Impala od alba Beards, Wives, Denim z roku 2012. Místo toho si kapela desku produkovala sama a mixovali ji její spoluhráči James Ireland a Jay Watson.

‘America’s Cup’ navazuje na nový směr předchozího singlu Pink Lunettes s údernou funkovou basovou linkou, který hodně připomíná hudbu Prince. Stylu odpovídá i text, který se zaměřuje na kulturní změny v západní části Austrálie a města Fremantle po slavném závodu America’s Cupu v roce 1983, což byla v Austrálii hojně sledovaná soutěž sportovních jachet. Ročník závodu v roce 1983 byl zvláštní tím, že po 132 letech vůbec poprvé závod prohrál New Yorkský jachtařský klub, který do té doby pohár úspěšně obhajoval. Australský syndikát zastupující Royal Perth Yacht Club nasadil proti obhájci Liberty s kapitánem Johnem Bertrandem loď Australia II, kterou řídil Dennis Conner.

Mike Posner – Jealousy (feat. blackbear)

Mike Posner se v poslední době stal nefalšovaným eccentrikem. Někdy v těchto dnech se Posner zřejmě stále snaží dostat na Mount Everest v rámci jeho charitativního výstupu. Mezi tím ale byla vydána také píseň “Jealousy”, na které spolupracoval s rapperem a písničkářem Blackbearem.

Skladbu napsal Mike společně s Matem Mustem a také dokonce s Justinem Bieberem a produkoval ji producent RetroFuture.

“Jealousy” je první Posnerovou ochutnávkou nové hudby od doby, kdy se vydal na jedinečný výstup na Mount Everest, aby prostřednictvím stránky GoFundMe vybral peníze pro neziskovou právní kancelář The Detroit Justice Center (DJC), která pracuje po boku komunit na vytváření ekonomických příležitostí, transformaci soudního systému a podpoře spravedlivých a rovných měst. Mike Posner změnil razantně svůj životní styl poté, co v roce 2017 zemřel jeho otec, který v Detroitu působil desítky let jako právní zástupce. Mike Posner tak slyšel stav kriminality ve městě z první ruky a i proto realizoval svou obtížnou charitativní akci.

The Mountain Goats – The Slow Parts on Death Metal Albums

Minulý měsíc oznámila newyorská indie rocková kapela The Mountain Goats svou třetí desku Dark In Here. Následuje po Getting Into Knives a desce Songs For Pierre Chuvin, která vyšla pouze v boomboxech Johna Darniella, a byla představena společně s hlavním singlem “Mobile”. Druhý singl, “The Slow Parts On Death Metal Albums” je venku nyní.

Baskytarista Peter Hughes o skladbě řekl:

John Darnielle přiznává, že “The Slow Parts On Death Metal Albums” je autobiografická píseň. Zatímco verše “V novém vesmíru/ Snažím se najít masku, která mi sedí” by nově mohly nabýt doslovného významu… píseň je o chození na metalové koncerty do klubu Fender’s Ballroom v Long Beach v Kalifornii na konci 80. let a obecněji o hledání pocitu identity a společenství na podivných a občas zapovězených místech.

Aktualizovaný playlist na našem Spotify profilu:

ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE

Komentář