Americký country zpěvák Chris Stapleton se vrací a v optimistické písni zpívá o nových začátcích. S další písní z nového alba Whole New Mess, které plynule navazuje na její album All Mirrors z minulého roku přichází americká zpěvačka Angel Olsen. Zpět jsou také PVRIS. Na písni inspirované seriálem HBO Euphoria s velmi moderním zvukem spolupracují se zpěvačkou a producentkou 070 Shake, která měla velký podíl na albu ye Kanyeho Westa. Nové album nyní vydala z Jihoafrické republiky pocházející hard rocková, resp. post-grungeová kapela Seether.

Novou píseň z chystaného alba přidala také aljašská kapela Portugal. The Man, alternativní rocková kapela The Flaming Lips a frontman Green Day Billie Joe Armstrong.

Kompletní přehled nových písní i s remixy, nově vydanými nebo živými verzemi písní najdete v tomto playlistu na Spotify:

Chris Stapleton – Starting Over

Kentucký zpěvák Chris Stapleton je zpátky. Ve čtvrtek oznámil, že titulní skladba z jeho nadcházejícího čtvrtého studiového alba „Starting Over“ je nyní k dispozici pro streamování a stahování. 42letý country zpěvák Stapleton učinil toto oznámení prostřednictvím Instagramu a také se podělil o to, co bude pravděpodobně obal alba i úplný seznam skladeb.

Album Starting Over vyjde k dispozici 13. listopadu. Bude obsahovat 14 písní, z nichž první bude „Starting Over“ a poslední bude „Nashville, TN“.

Na albu se kromě originálních písní objeví také několik coverů. “Joy of My Life” od Johna Fogertyho a dvě písně Guye Clarka  “Worry B Gone” a “Old Friends”.

V písni “Starting Over” o nových začátcích zpívá Stapleton: “And it don’t matter to me / Wherever we are is where I wanna be,” („A nezáleží na mně / ať už jsme kdekoliv, kde chci být“) a pak dodává ještě řádky o životním štěstí: “And Honey, for once in our life / Let’s take our chances and roll the dice / I can be your lucky penny, you can be my four-leaf clover / Starting over.” (“A zlato, jednou v našem životě / Vezměme si své šance a hoďme kostkami / já můžu být tvá šťastná mince, ty můžeš být můj čtyřlístek / Začít znovu”).

TIP: Angel Olsen – (We Are All Mirrors)

Novou píseň Angel Olsen jsme už nabízeli v předminulém přehledu nových písní a teď je tu další píseň z právě vydaného nového alba Whole New Mess. Tehdy to byla titulní píseň. Nyní nabízíme píseň “(We Are All Mirrors)”. Název této písně navazuje na album z minulého roku, které se jmenovalo “All Mirrors”. Nové album Whole New Mess tak slouží jako druhá část loňského alba. Píseň s hustou, ale minimalistickou atmosférou temné noci s prudkým lijákem dost navnadí na to, že by Whole New Mess mohlo být ještě lepší než kritikou hodně chválené minulé album All Mirrors.

PVRIS – Use Me (feat 070 Shake)

„Use Me“ je titulní skladba z třetího studiového alba PVRIS. Textově jde v “Use Me” o to, že někdo chce utěšit druhou osobu a pomoci mu, aby se cítila méně osamělá a to ať už fyzicky nebo emocionálně. Zvukově je to zasněná píseň s kytarami, basou, syntezátorem, ale překvapivě i harfou protkaná tak, aby vytvořila klasický emocemi nabitý zvuk PVRIS, který působí napínavě. Lynn Gunn se při psaní písně údajně inspirovala teenagerským dramatem HBO – seriálem Euphoria. Pro vytvoření moderního zvuku na písni PVRIS spolupracovali s newyorskou hip hopovou producentkou Danielle Balbuenou, která je známá hlavně pro spolupráci s Pushou Tu nebo Kanyem Westem na albu ye (2018).

Seether – Wasteland

Původem jihoafrická kapela Seether vydává své osmé studiové album Si Vis Pacem, Para Bellum. Celé album produkoval samotný zpěvák Seetheru Shaun Morgan. První singl alba byla dynamická, střídavě klidnější a pak výbušná „Dangerous“. Ta byla vydána v červnu 2020. Následovala vážná píseň „Bruised and Bloodied“, která si pečlivě budovala atmosféru až do velkolepého sóla v mezihře a pak k drtivém emocemi nabitému refrénu. Dříve v srpnu pak bylo vydáno temnými, hlubokými kytarami oplývající „Beg“ s agresivními vokály a nyní s vydáním celého alba se odkryly další povedené písně jako tato píseň “Wasteland”.

The Flaming Lips – Mother Please Don’t Be Sad

Flaming Lips už také sdíleli několik písní a videí při představování svého nadcházejícího alba American Head a dnes přidali do této řady klipů i píseň „Mother, Please, Don’t Be Sad“ a doplňují tak například píseň o zániku dinosaurů “Dinosaurs On the Mountain”.

Texty založené na dospívání zpěváka Wayna Coyna vycházejí ze zážitků blízkých smrti: “I didn’t mean to die tonight / but those robbers were so fast / their guns and their anger and I lost the fight. “ („Nechtěl jsem dnes večer zemřít / ale ti lupiči byli tak rychlí / jejich zbraně a jejich hněv a já jsme boj prohráli”).

Sociálně vzdálené video k písni bylo natočeno během karantény v rodném Oklahomě a režíroval jej Coyne a jeho dlouholetý spolupracovník George Salisbury.

Billie Joe Armstrong – That Thing You Do!

Na závěr přehledu nových písní jsou tu dva covery. První přidal zpěvák Billie Joe Armstrong z Green Day a je to “That Thing You Do!” od fiktivní kapely The Wonders, která vznikla pro stejnojmenný film z roku 1996, ve kterém hráli Tom Everett Scott, Liv Tyler nebo Tom Hanks. Autorem písně je Adam Schlesinger – basista skupin Fountains of Wayne, Ivy a Tinted Windows, který zemřel 1. dubna kvůli komplikacím na COVID-19 a byl vlastně jednou z první obětí tohoto viru z řad známých osobností. Píseň nově nahraná Billiem Joe Armstrongem tak byla nově nahraná na jeho počest.

Portugal. The Man – Tomorrow

Portugal. The Man sdíleli cover písně „Tomorrow“ pocházející z muzikálu Annie. Je to píseň pocházející z nadcházejícího charitativního alba.

Album s názvem At Home With the Kids bylo oznámeno počátkem tohoto měsíce a vyjde 28. srpna v Atlantiku. Výtěžek z alba bude přínosem pro organizaci Save The Children.

“Tomorrow“ je už pátou ukázkou, která byla z alba uvolněna před jeho příchodem. Minulý týden vyšla k nahrávce originální skladba „Riding On My Bike“ Sii. Album pak obsahuje skladby od Tove Lo, Christiny Perri, Chromea nebo Midland.

Posledním původním vydáním Portugal. The Man bylo jejich album z roku 2017 Woodstock, které obsahovalo neuvěřitelně populární singl „Feel It Still“, jenž byl první singl původně nezávislé/alternativní kapely, který dosáhl pomyslného statusu velkého celosvětového hitu. Od té doby pokračovali spíše ve skromnějších spoluprácích se singly skupin St. Francis Hotel nebo Ofenbach.

ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE

Komentář