The Cranberries – Something Else

The Cranberries – Something Else

RECENZE | Novinky: Písně The Cranberries dostaly na Something Else novou podobu, novou mízu ale ne

Tvůrci slavných hitů jako “Zombie” a “Dream” – irští The Cranberries se vrací se svými akustickými předělávkami nejúspěšnějších hitů, ke kterým navíc přidali i tři úplně nové písně.

The Cranberries by klidně mohli udělat takovou tu klasickou, velmi lehkou sbírku peněz v podobě vydání “bestofky”. Prostě dát dohromady nejvíce výdělečné písně historie kapely, dát je do nějakého rozumného pořadí a vybrat peníze od fanoušků. Irská skupina se ale rozhodla udělat to jinak – vybrali ty nejúspěšnější písně, ale nahráli je úplně znovu a v akustické podobě. Písně staré i 25 let tak dostaly novou podobu. The Cranberries, jindy založeni na tvrdých kytarách, odhalili své písně do intimnější a decentnější polohy.

Dolores O’Riordan tentokrát nemusí být tou růží mezi trny, jak je tomu jindy, je naproti tomu růží mezi květinami

Dolores O’Riordan tentokrát nemusí být tou růží mezi trny, jak je tomu jindy, je naproti tomu růží mezi květinami, to ale zase tolik nevadí. Ten kontrast sice není tak znatelný a je pravda, že Cranberries přišly s tímto krokem o kus hlavní síly, ale tohle je akustická předělávka hitů – čili pouze nějaký doplněk k těm všem už stokrát ohraným, i když pořád dobrým “Zombie”, “Dream” nebo “Ode to My Family”. Komu vyhovuje starší styl, může si ho jít okamžitě poslechnout, nikdo mu v tom nebrání.

Fotka The Cranberries k albu Something Else
The Cranberries

Pak tu jsou také 3 zbrusu nové písně – druhá “The Glory” je jako nějakým novým pokračováním písně “Dreams”, “Why” napsala O’Riordan po smrti svého otce a touto smutnou událostí je zásadně ovlivněna. Důstojně uzavírá album. Naopak “Rupture” se uprostřed silné konkurencí klasik ztrácí.

To, jak písně na Something Else zní, by mohlo být řešeno i jinak. Akustické provedení se dá dělat samozřejmě různými způsoby. Symfonické party můžou být jiné, kapela může pozměnit tóninu, písně můžou či nemusí obsahovat bicí. The Cranberries zvolili cestu, kdy písně zní akusticky tak, jak by se dalo očekávat. Žádné momenty překvapení ani uchvácení se nekonají. Album je dobré, ale kouzlo Unplugged alb Claptona, Nirvany, Alice in Chains či Acoustic Motherfuckers Rolling Stones, Cranberries nedosahují. Album je příliš prosťoučké a čisté, chybí mu jiskra. Pokud se vám však hudba Cranberries jen trochu líbí, Something Else vás v žádném případě nesmí minout – je to skvělá rekapitulace s bonusy.

The Cranberries – Something Else

Vydáno: 28. duben 2017
Délka: 54:22