James Blunt – The Afterlove

James Blunt – The Afterlove

RECENZE | Novinky: James Blunt se na The Afterlove snažil lézt do zelí Edu Sheeranovi

James Blunt se na novém albu snažil o svůj vlastní update. Se svým týmem Blunt usoudil, že už bylo dost image přecitlivělého, sladkého hezouna s kytarou a rozhodl se posunout směrem k tanečnímu popu s tropickým nádechem.

V tomhle jede až po uši dnešní mainstream (pokud nevěříte, čtěte recenzi Zara Larsson – So Good a recenzi Pitbull – Climate Change). V první písni “Love Me Better” Blunt zpívá:

“Would have said ‘you’re beautiful
but I used that line before,”

přičemž odkazuje na svůj průkopní megahit “You’re Beautiful” z roku 2005. Zprávu nám dává jasnou, je třeba změny, otázkou je, jestli u Blunta nepřišla trochu pozdě – byť v hudbě věk často zásadní roli nehraje – přece jen je mu už 43. Cílová skupina Jamese Blunta se taky vyvíjí spolu s hudební scénou a tak fanouškům (v případě Blunta hlavně fanynkám), změna asi příliš vadit nebude. Většina si zvykne a ta menšina si bude prostě potichu nadále prozpěvovat “Goodbye my lover / Goodbye my friend”.  Navíc si Blunt přizval schopné spolupracovníky, kteří mu pomohli znít doopravdy moderně a ne si na to jen hrát – je tady Ryan Tedder z One Republic i Ed Sheeran. Ti se podíleli na produkci i skládání a jsou přímo slyšet na “Time of Our Lives”.

Foto James Blunt
James Blunt

Těžko bychom asi pro Blunta našli dva lepší lidi. Hlavní problém alba je, že díky změně zvuku ztratil Blunt podstatnou část svého já a vlastně se vám začne trochu stýskat po těch jeho přeslazených baladách s akustickou kytarou. Písně jako “Love Me Better”, “California a “Bartender” by mohlo zpívat hned několik interpretů napříč středním proudem – Maroon 5, Justin Timberlake a hlavně zrovna ten Ed Sheeran. U písní jako “Lose My Number” se nemůžete zbavit pocitu, že už jste je slyšeli několikrát předtím, i když je ve skutečnosti slyšíte poprvé.

James Blunt nebyl nikdy kdovíjakým textařem ani skladatelem, byl však alespoň autentický a jeho hudbu mu šlo věřit. To už s novým albem neplatí. James Blunt se stal hybridem současných trendů. Když jsou na výborné tajemné baladě “Heartbeat” nebo minimlistické “Courtney’s Song” slyšet kousky jeho dřívějšího písničkářského já, poslouchá se to hned o něco lépe. Jsou to ale bohužel spíše výjimky mezi kousky ztracené duše na The Afterlove.

I takovéhle alba se prodávají ve velkém. Tohle album má výborné využití jakožto dárek pro stávající fanynky. Jinak je to takové pohodové album pro třicátníky v pěkném firemním autě. Na tomto poli už mu trochu ale nalezl do zelí jeho mladší kolega Ed Sheeran. James Blunt se na The Afterlove snaží z částí být jako on, tak dobrý ale není.

Album je ale především o singlech. Alespoň tady dosáhl James Blunt určitého úspěchu, ovšem jen za za cenu toho, že by si ho kdokoliv mohl snadno splést za někoho jiného.

James Blunt – The Afterlove

Vydáno: 24. březen 2017